Η Τουρκία έστειλε δύο φρεγάτες για να συντονίσουν επιχείρηση διάσωσης του ΛΣ ανοικτά της Κάσου!

0
28

[ad_1]

Επεισόδιο με εμπλοκή τουρκικών φρεγατών σημειώθηκε νοτιοανατολικά της Κρήτης, όταν η Άγκυρα προσπάθησε να εκμεταλλευτεί  επιχείρηση διάσωσης παράνομων μεταναστών.

Η εμπλοκή σημειώθηκε στα ανοικτά των ακτών της Κάσου και συγκεκριμένα περίπου 50 μίλια από τις ακτές του νησιού εντός της περιοχής που έχει οριοθετηθεί από τη συμφωνία ΑΟΖ Ελλάδας – Αιγύπτου και της περιοχής που οριοθετείται από το παράνομο τουρκολιβυκό ψευδομνημόνιο.

Οι κυβερνήτες δύο τουρκικών φρεγατών επικοινώνησαν με τους κυβερνήτες των τριών εμπορικών πλοίων, ισχυριζόμενοι ότι η περιοχή έρευνας και διάσωσης ανήκει σε τουρκικά ύδατα και πρέπει οι τουρκικές αρχές να περισυλλέξουν τους διασωθέντες.

Το επεισόδιο ξεκίνησε στις 17:49 της 22 Ιουλίου όταν ελικόπτερο SUPER PUMA Π.Α., απογειώθηκε για συνδρομή σε επιχείρηση έρευνας και διάσωσης στα 50 ναυτικά μίλια νοτίως Κάσου και εντός FIR Αθηνών και οριοθετημένης Ελληνικής περιοχής έρευνας και διάσωσης, κατόπιν εκπομπής σήματος κινδύνου (βάσει πάγιας διαδικασίας)  για Ι/Φ σκάφος αγνώστων στοιχείων, στο οποίο επέβαιναν 45 άτομα, από διάφορες χώρες της Μέσης Ανατολής, Ασίας και της Αφρικής κατά δήλωση των επιβαινόντων.

Από το εμπορικό πλοίο “ARAL” σημαίας Μάλτας, περισυνελέγησαν 32 άτομα, ενώ προσέγγισαν και άλλα εμπορικά πλοία στην περιοχή, σύμφωνα με οδηγίες που παρείχε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ..

Το ελικόπτερο SUPER PUMA περισυνέλεξε 5 άτομα, τα οποία μετέφερε στην Κάρπαθο. Οι διασωθέντες δήλωσαν διάφορες εθνικότητες μεταξύ των οποίων Ιρανοί, Ιρακινοί, Αφγανοί κτλ.

Στην περιοχή προσπάθησε να μεταβεί επίσης από την Σούδα και το Πλωτό Ανοιχτής Θαλάσσης Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ. 080, πλην όμως δεν κατέστη δυνατό να πλεύσει ανατολικότερα Ιεράπετρας, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Επιπλέον και περί τις 23:00 της 22 Ιουλίου προσέγγισαν την περιοχή αρχικά η τουρκική φρεγάτα “GELIBOLU” και ακολούθως η φρεγάτα “GOKOVA” που είχε αποπλεύσει από το Ακσάζ για άλλη δραστηριότητα, οι οποίες κάλεσαν τα παραπλέοντα πλοία να μεταπέσουν στη συχνότητά τους για να αναλάβουν τον συντονισμό της επιχείρησης.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της επιχείρησης τα παραπλέοντα εμπορικά πλοία αγνόησαν τις κλήσεις των τουρκικών φρεγατών και ενήργησαν σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΚΣΕΔ, το οποίο καθόρισε ως συντονιστή (ON SCENE COMMANDER) αρχικά το εμπορικό πλοίο “HANSA LIMBURG” σημαίας Λιβερίας, ακολούθως το εμπορικό πλοίο “MARVEA” σημαίας Μάλτας και από πρωί της σήμερον το “ISHIZUCKI STAR” σημαίας νησιών Μάρσαλ.

Διασώθηκαν συνολικά 37 άτομα από τους 45 επιβαίνοντες, κατά δήλωση των διασωθέντων, εκ των οποίων 32 αποβιβάστηκαν στην Ιεράπετρα από το εμπορικό πλοίο “ARAL” σημαίας Μάλτας και 5 στην Κάρπαθο από ημέτερο Ελικόπτερο SUPER PUMA.

[ad_2]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ